niedziela, 20 marca 2011

Adox CHS100art + r09 reaktywacja

przez ostatni czas miałem ambiwalentny stosunek do wywoływaczy z rodziny Rodinal.
myślę, że musiałem zatoczyć okrąg, natrudzić się z Finolami, Pyrocadami, PeEmKami i innymi wynalazkami - żeby dotrzeć do prawdy mówiącej, że to, co w fotografii najważniejsze - to prostota i jeszcze raz prostota...
Po co te wynalazki, po co wyważanie otwartych na oścież wierzei?
I tak oto Adox CHS100art w APH09 zupełnie wystarcza - a nawet daje więcej niż inne Finole, Srole.
5ml wywoływacza na jedną porcję
jedna porcja na trzy szitki
i już...


Adox CHS100art -> 100asa
APH09 1+50 20*C 11min rotacyjnie

skan z powiększenia 24x24 Tetenal Baryt Błysk


Adox CHS100art -> 50asa
APH09 1+50 20*C 9min rotacyjnie

skan z szitki

12 komentarzy:

Anonimowy pisze...

no to mamy to samo, ja już od pewnego czasu tylko w rodinalu maczam :)
miło wiedzieć, zem nie osamotniony :)

Yoonson pisze...

o!

KoSmo pisze...

I ja podobny wniosek mam, choć nie zabrnąłem w eksperymenta - używam jedynie R09 do materiałów 200 ASA i niżej, a d76 do 400 i wyżej.. :-)

Natomiast pomału dochodzę do wniosku, że zostać chcę tez przy jednym materiale światłoczułym, no i pomału właśnie pada na Adox CHS i to we wszystkich 2 czułościach. Pozostaje tylko dylemat co do 400, na razie obstawiam Rollei...

Yoonson pisze...

400?
myślę, że czas jakiś temu to tylko Fuji Neopan 400 - no ale już nie produkują - niestety. i chyba nie pozostaje nic innego jak Kodak Trix400 w połączeniu z d76, d23 - a nawet ostatnio klaruje mi się połączenie Trix + d23HAD - smakowite!

weesee pisze...

rzadko robię na czułościach wyższych niż 125, i gdyby nie to że operuję również małym obrazkiem, to przy rodinalu bym ostał. to chyba jedyny koncentrat na którym można polegać. no, może t-max jeszcze, ale kieszeni niezbyt przyjazny i ja lubię jednostrzałowo.

KoSmo pisze...

Fuji Neopan - mam jeszcze zachomikowane nieco ponad 300 rolek, ale średniego obrazka, świetny materiał! Natomiast nie wiem co do 4x5, bo jednak ludzi robić też będę i wtedy może się przydać szybszy materiał... :)

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Yoonson pisze...

a Foma400 w szitkach?
wołałem w D76, Finolu i PyroHD (w którym wyglądała najlepiej). Tanio, choć realna czułość to okolice 200asa. Podobno w r09 wychodzi bardzo dobrze - tak szepcą krasnale ogrodowe...

Yoonson pisze...

http://1.bp.blogspot.com/-YL6SQ8EAtuc/TWqZoARcxYI/AAAAAAAAAzs/Ca-T0OVpAFs/s1600/Untitled-3_Layer%2B1.jpg

to wołane w PyroHD
Foma400 naświetlana na 200asa

KoSmo pisze...

No, Fomy 400 w szitkach nie próbowałem... Jakoś mam awersję do Fomiaka, nie wiem czym podyktowaną... Natomiast jeśli realna czułość to 200ASA, to nie ma sensu bym jej używał. Potrzebuję jakiś realny skok z 25/50/100ASA, 400 jest jeszcze sensowne... :-)

KoSmo pisze...

a Tomek Mielech wspominał, że pirokatechinowe wywoływacze są super i nawet Foma może ładnie wyciągnąć tony... :-)

Yoonson pisze...

no to zostaje Ci jeno Trix... drenaż kieszeni :(